Jakie pieczywo jeść na diecie?

konsumenci, oczekiwania, sugestie, uwagi, opinie, ankiety
admin
Site Admin
Posty: 865
Rejestracja: pn mar 29, 2004 2:05 pm
Kontakt:

Jakie pieczywo jeść na diecie?

Post autor: admin » czw paź 01, 2009 10:28 am

Podstawą twojego śniadania jest chleb? Obecnie jada się go coraz rzadziej, ale z pewnością szybciej nasycisz się pieczywem niż kubkiem kawy. Do najzdrowszych nie należą pszenne bułki, gdyż najczęściej dodaje się do nich polepszacze. Jeśli naprawdę dbasz o swoje zdrowie, przerzuć się lepiej na chleb razowy - czy to pszenny, czy to żytni. Zawiera on błonnik poprawiający pracę jelit. Dzieciom najlepiej podawać graham, ze względu na jego delikatność. Zrezygnuj natomiast z chleba tostowego, gdyż jest to czysta chemia: środki antypleśniowe, konserwanty, polepszacze.

Największe właściwości zdrowotne ma pieczywo orkiszowe. Sięgaj po nie, jeśli kontrolne badania wykazują, że masz podniesiony poziom cholesterolu we krwi. Orkisz wzmacnia organizm, dlatego powinien być spożywany w czasie spadków odporności. Wspomaga leczenie nerek oraz wątroby, a nawet – działa na psychikę. Cukrzycy, dzięki pieczywu orkiszowemu, mogą zmniejszyć dawkę insuliny.

Od długiego czasu chętniej jada się lekkie pieczywo. Wychodzi się z założenia, że jest ono mniej kaloryczne. To oczywiście prawda, o ile nie przyczynia się do stałego uczucia głodu. Co ważniejsze, niska zawartość kaloryczna nie oznacza zerowej zawartości. Aby najeść się lekkim pieczywem, zjadamy bardzo dużo kromek i organizmowi dostarczamy więcej kalorii niż podczas zjedzenia dwóch kromek chleba razowego. Warto go jednak spożywać, gdy cierpi się na nadciśnienie, gdyż zawiera mniej sodu i więcej potasu.

Mając problemy z układem trawiennym, skuśmy się czasem na pieczywo z naturalnego kwasu mlekowego. Z pewnością zauważyłyście ostatnio trend powrotu do chleba na naturalnym zakwasie. Tak wypiekano chleb, zanim wszechobecne stały się konserwanty. Kwas mlekowy pomoże wam zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka jelita grubego, o którym słyszy się ostatnio coraz częściej. Jeśli jednak nie przepadasz za smakiem tego rodzaju chleba, zdecyduj się na zdrowe ciastka ze zboża orkiszowego.

Małgorzata Mrozek

Źródło: papilot.pl

PortalPiekarniczy.pl
Posty: 1
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 8:18 pm
Kontakt:

Post autor: PortalPiekarniczy.pl » ndz sie 15, 2010 8:38 pm

W diecie redukującej masę ciała bardzo pożądane są chleb i pieczywo z całego ziarna, o mniejszej gęstości energetycznej i większej zawartości włókna. Dzięki nim Dużo wcześniej niż w przypadku innych produktów, osiągniemy uczucie sytości, co automatycznie ograniczy nadmierne spożycie produktów niepożądanych.
Więcej o tym tutaj: http://portalpiekarniczy.pl/index.php?o ... y&Itemid=2
www.portalpiekarniczy.pl - aktualności branżowe, darmowy katalog firm, forum dyskusyjne, giełda, ogłoszenia.

ODPOWIEDZ