Rynek pieczywa paczkowanego może utrzymać dwucyfrowy wzrost

Media, prasa, wydarzenia, newsy
admin
Site Admin
Posty: 846
Rejestracja: pn mar 29, 2004 2:05 pm
Kontakt:

Rynek pieczywa paczkowanego może utrzymać dwucyfrowy wzrost

Post autor: admin » śr paź 02, 2013 2:14 pm

Waldemar Topolski: Rynek pieczywa paczkowanego może utrzymać dwucyfrowy wzrost.
Rynek pieczywa paczkowanego rośnie dwucyfrowo i taki wzrost powinien utrzymać się w najbliższych latach - uważa Waldemar Topolski, dyrektor zarządzający spółki FSB Piekarnie. Jego zdaniem, wartość rynku tego pieczywa wynosi kilkaset milionów złotych, co stanowi niewielki procent całego rynku piekarniczego, wartego około 7 mld zł.
Rynek pieczywa paczkowanego jest zdecydowanie mniejszy niż rynek pieczywa tradycyjnego, ale spożycie pieczywa paczkowanego rośnie, ze względu na zmieniający się tryb życia i upatrujemy w tym dla nas dużą szansę - mówi Waldemar Topolski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Rynek ten dzieli się na kilka kategorii - bułek hamburgerowych, pieczywa cukierniczego, czy tortilii i każda z nich ma inną wartość. - Razem mówimy o rynku wartości kilkaset mln złotych. Ostatnio otrzymaliśmy dane, według których rynek piekarniczy, wraz z pieczywem cukierniczym, jest wart ok. 7 mld zł. Oznaczałoby to, że pieczywo paczkowane to niewielki procent całego rynku - podkreśla dyrektor FSB Piekarnie, spółki, która kończy budowę swojego drugiego zakładu w Polsce.

Jego zdaniem, rynek pieczywa paczkowanego ma szanse na dalszy wzrost pomimo tego, że Polacy są przywiązani do tradycyjnego pieczywa, a wolumen spożycia pieczywa spada.

- Wystarczy popatrzeć, jaki sukces odniosło w ostatnim czasie pieczywo etniczne typu tortilla - były to wzrosty kilkunastoprocentowe, a nawet 20-procentowe rok do roku przez ostatnich kilka lat. Rogalik francuski także powoli podbija rynek. To daje nam gwarancję, że ten rynek będzie rósł bardzo dynamicznie. Jest to tylko substytut tradycyjnego pieczywa, które nadal będzie istniało, jednak my dajemy możliwość konsumentom wyboru innego rodzaju pieczywa - mówi Waldemar Topolski.

Jedną z kategorii, które rosną jest pieczywo do odpieku, inne to pieczywo etniczne czy cukiernicze. - Sprzedaż tych produktów, w przeciwieństwie do całego rynku, wzrasta. To właśnie na tych rynkach chcemy zdobywać klientów - tłumaczy dyrektor FSB Piekarnie.

Jak podaje, sprzedaż tortilli rośnie o kilkanaście procent rocznie, bułki hamburgerowej tylko nieco mniej, a paczkowanego rogalika francuskiego o 10 proc.

- W stosunku do chleba, który notuje tendencję spadkową, są to kategorie bardzo interesujące, choć jeszcze małe. Myślimy, że takie tempo wzrostu utrzyma się w najbliższych latach, tym bardziej, że do tej pory wiele produktów było sprowadzanych z Zachodu co wpływało na ich wyższą cenę. My chcemy zaproponować bardzo wysokiej jakości produkt lokalny, który pozwoli dotrzeć do szerszej rzeszy konsumentów - mówi Waldemar Topolski.

Źródło: portalspozywczy.pl

ODPOWIEDZ