Pieczywo w restauracji. Problem czy wyzwanie?

konsumenci, oczekiwania, sugestie, uwagi, opinie, ankiety
admin
Site Admin
Posty: 852
Rejestracja: pn mar 29, 2004 2:05 pm
Kontakt:

Pieczywo w restauracji. Problem czy wyzwanie?

Post autor: admin » śr sty 25, 2017 1:38 pm

Pierwsze wrażenie w kontakcie z nowo poznaną osobą może zaważyć na dalszym prze­biegu relacji. Co zrobić, by gość nie rozczarował się pierwszym, co zwykle pojawia się na restauracyjnym stole – pieczywem?

Elegancka restauracja w centrum dużego miasta. Kelner miękkim głosem zaprasza do stolika, po­maga wygodnie usiąść na krześle. Podaje kartę menu i proponuje aperitif. Za chwilę na stole pojawia się szampan, który zalotnie musuje i wydobywa z kieliszka drożdżowe aromaty. Do mózgu trafia informacja, że ide­alnym dopełnieniem byłby koszyk chrupiące­go i świeżego pieczywa. Zamiast tego na stół trafia odmrażana i odgrzewana bułka oraz kawałki fatalnej jakości pieczywa. Czar pry­ska i zaczyna się równia pochyła. Kto chle­bem wojuje, ten od chleba ginie. Pierwsze wrażenie robi się tylko raz.

Po pierwsze, pieczywo
Zaryzykuję tezę, że pieczywo jest wyznacz­nikiem klasy lokalu. Dobra restauracja tym różni się od przeciętnej, że obsesyjnie dba o szczegóły. Jakość nie powinna dotyczyć jedynie drogich, designerskich dodatków do wystroju (choć i te są ważne), ale powin­na mieć odzwierciedlenie w każdym aspekcie jej funkcjonowania. Wysokie miejsce zajmuje w tym rankingu pieczywo. Jeżeli szef kuchni pozwala sobie na drobne ustępstwa od jako­ści w tym przypadku, to zły znak, i nie należy spodziewać się niczego dobrego w dalszej części kolacji.

Piec czy kupować? Dobrze jest trzymać od­powiedni poziom i wypiekać samemu (co nie zawsze jest możliwe i ma przełożenie na biz­nes) albo znaleźć świetną piekarnię, która zaopatrzy nas w bułki. Dla klienta ostatecz­nie będzie się liczyć, co dostanie w wiklino­wym koszyku na stole, a nie, czy restauracja ma świetnego piekarza zatrudnionego na sta­łe. Wiele restauracji posiłkuje się piekarzami „freelancerami”, którzy przychodzą na kilka godzin tylko w celu wypieku pieczywa. Jest to dobre rozwiązanie dla mniejszych lokali, które nie mogą sobie pozwolić na stały wakat dla takiego pracownika. Warto jednak nie za­niedbywać tej niezwykle istotnej części kola­cji, gdyż także od jakości pieczywa uzależnio­ne jest doświadczenie restauracyjne gościa.

Pełna treść artykułu do przeczytania na stronie http://mistrzbranzy.pl/artykuly/pokaz/P ... -3682.html

ODPOWIEDZ