Z badań wynika, że większość klientów nie jest przywiązana do konkretnej marki, jednego sklepu czy produktu. Co zrobić, by zyskać jego lojalność? Jak przywiązać klienta do marki w dobie gigantycznej konkurencji? Są na to sposoby.
Po co walczyć o lojalność klienta?
Wydaje się, że dla firm nie ma znaczenia, czy sprzedają swoje towary lub usługi stałym klientom, czy nowym. Ważne, by w perspektywie określonego czasu generowały odpowiednie zyski. W rzeczywistości sytuacja wygląda inaczej. Przypadkowi, jednorazowi klienci stanowią grupę, o której nic nie wiemy. Nie znamy ich i nie mamy sposobu na to, by poznać ich potrzeby, gusta czy oczekiwania. A bez tych informacji nie jesteśmy w stanie optymalnie dopasowywać się do wymagań rynku.
Przypadkowe osoby są też nieprzewidywalne. Nie jesteśmy w stanie zgadnąć, ilu klientów odwiedzi nas w danym tygodniu, miesiącu czy roku. Jakiego rodzaju towarów będą poszukiwać, kiedy przyjdą. Tymczasem możliwość określenia tych danych, choćby w pewnym przybliżeniu, jest niezbędna, by planować i realizować nasze biznesowe plany. Jeśli nie znamy klientów i ich potrzeb, nie wiemy, jakie towary zamówić w hurtowni, czym wypełnić półki, a nawet jak dużej obsady będziemy potrzebować do obsługi i na jaką nas stać.
Potrzebną wiedzę daje nam grupa lojalnych, regularnie korzystających z naszych usług klientów. Co więcej, zadowoleni i przywiązani do naszej marki czy sklepu konsumenci stanowią jego najlepszą reklamę.
Zdobywanie nowych klientów nie może więc odbywać się kosztem „starych”. To właśnie o nich należy dbać w pierwszej kolejności, robić wszystko, by nie odeszli do konkurencji. Informacja, że firma z łatwością przyciąga nowych klientów, ale nie potrafi ich utrzymać, to znak, że coś robimy źle i koniecznie należy to zmienić.
Pełną treść artykułu przeczytasz na stronie http://mistrzbranzy.pl/artykuly/pokaz/N ... -3948.html