RAPORT MISTRZA BRANŻY: Czas się zbroić?

konsumenci, oczekiwania, sugestie, uwagi, opinie, ankiety
admin
Site Admin
Posty: 833
Rejestracja: pn mar 29, 2004 2:05 pm
Kontakt:

RAPORT MISTRZA BRANŻY: Czas się zbroić?

Post autor: admin » wt wrz 26, 2017 7:44 am

RAPORT MISTRZA BRANŻY: Czas się zbroić? Rynek pieczywa mrożonego w Polsce.

Chociaż mrożenie pieczywa nie jest nową technologią, od kilku lat wśród dużych firm działających w Polsce widać wzrost zainteresowania tego typu produkcją. Z czego wynika ta popularność i dlaczego budzi kontrowersje? Czy może być szansą dla małych i średnich piekarni? I czy rzeczywiście przyszłość należy do mrożenia?

Według opinii producentów i specjalistów w Polsce udział pieczywa mrożonego w całej sprzedaży pieczywa stale wzrasta. O jakim procentowym udziale mowa? – Na podstawie analizy najnowszych danych mogę powiedzieć, że produkty piekarnicze mrożone do wypieku sklepowego, takie jak chleb, bułki, przekąski i pastry, stanowią obecnie 12-15 proc. całej rodzimej produkcji i wartość ta będzie rosnąć – mówi Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.
Jak w wypowiedzi dla „Forbesa” przekonuje Paweł Jacel z Credit Value Investement, średnioroczny wzrost tego typu asortymentu w najbliższym czasie wyniesie 5-10 proc., dzięki czemu już za kilka lat powinien osiągnąć poziom kilkudziesięciu procent, tj. zbliżony do obecnej sytuacji w krajach Europy Zachodniej.

Gracze na polskim rynku
Największe przedsiębiorstwa produkujące w Polsce pieczywo mrożone to firmy z kapitałem polskim: Nowel, Oskroba i Spółdzielnia Piekarsko-Ciastkarska w Warszawie oraz z zagranicznym: Inter Europol Piekarnia Szwajcarska, Lantmannen Unibake, La Lorraine i Aryzta. Każde z nich zanotowało w minionych latach dynamiczny wzrost sprzedaży: Inter Europol – największy taki zakład w kraju zaopatrujący w pieczywo rynek Lidla w całej Europie – w 2016 r. osiągnął przychód na poziomie 563 mln zł, a zysku miał 165 mln zł; La Lorraine w latach 2010-2015 także zwiększył sprzedaż asortymentu mrożonego ze 185 do 325 mln zł.

Inwestowanie w produkcję pieczywa mrożonego charakteryzującego się długim okresem przydatności do spożycia, a co za tym idzie, możliwością transportu nawet na duże odległości, wiąże się z sukcesem sprzedażowym nie tylko na lokalnym rynku, gdzie głównym kanałem zbytu są duże sieci handlowe. Jak szacuje Waldemar Topolski z Aryzty, obecnie wartość netto eksportu krajowego pieczywa jest wyższa niż zapotrzebowanie na rynku wewnętrznym. Doskonale obrazuje to przykład firmy Nowel. Udział przychodów ze sprzedaży zagranicznej, do krajów takich jak Czechy, Słowacja, Węgry, Rosja, Rumunia, Chorwacja, a także Francja, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone, wynosi tam aktualnie 20 proc., co daje 31 mln zł zysku za 2016 r. wyłącznie z eksportu.

Całość przeczytasz na stronie http://mistrzbranzy.pl/artykuly/pokaz/R ... -4041.html

ODPOWIEDZ